Belépés
Elfelejtettem a jelszavamat

FLASH & RED-EYE REDUCTION

2019-08-27

FLASH & RED-EYE REDUCTION

A fényképezőgép villogásainak nagy problémája a tárgyakban a természetellenes vörös szemek, amit a vaku okoz, amely visszaverődik az alany tanítványától. A piros szín a véredények nagy sűrűségéből adódik, közvetlenül a szem mögött lévő tanuló mögött. A vörösszem-hatás a leginkább zavaró lehet, ha a téma közvetlenül a kamera lencséjére néz, vagy ha a diákok teljes mértékben kitágulnak a homályos környezeti fény miatt. Ez is sokkal fontosabb, ha a vaku nagyon lokalizált és irányított ("kemény fény").

flash vörös szem példa
példa a vaku által okozott vörös szemre
Néhány kamera villanófénnyel rendelkezik, amely vörös szemkímélő csökkentési módot kínál, amely az expozíció előtt kisebb sorozatokat küld, hogy az alany diákjai a tényleges vaku alatt megállapodjanak. Ez nem szünteti meg teljesen a vörös szemet (mivel a kisebb diákok még mindig tükrözik a fényt), de a vörös szemek kevésbé kiemelkedőek, mivel a tanulóterület nagymértékben csökken. A vörös szemcsökkentés alternatív módja az lenne, ha a fotót csak fényesebbé tenné, vagy növelné a környezeti fény mennyiségét - mindkettő természetesen szerződést köt a tanulóval.

Egy másik módszer a digitális szemkímélő eltávolítás használata, amely a képszerkesztő szoftver használatával kiválasztja a vörös tanulókat és megváltoztatja színárnyalatukat, hogy megfeleljen a személy természetes szemszínének. Ezt a technikát azonban csak végső megoldásként szabad használni, mivel nem foglalkozik a vörös szemek alapjául szolgáló okkal, és nehezen kivitelezhető úgy, hogy a szem egy részletes nyomtatásban természetesnek látszik. Például az alanyok könnyedén végül nem tudnak tanulókkal rendelkezni, vagy szemüknek olyan részei lehetnek, amelyek kék színű írisz színűek, de még mindig tanulói textúra.

Az egyetlen módja annak, hogy teljes mértékben kiküszöbölje a vörösszem-hatást: (i) hogy a tárgyat a fényképezőgéptől távol tartsa, (ii) vakuvédőt, kikapcsolt vakut vagy visszapattanó vakut használjon, vagy iii. villog az első helyen.

FLASH WHITE BALANCE

vaku fehéregyensúly-példa
vaku és a környezeti fehéregyensúly
A legtöbb vakuegység fényt bocsát ki, amelynek színhőmérséklete körülbelül 5000K, ami hasonló a napfényhez (lásd a fehéregyensúly bemutatóját). A környezeti fény tehát színárnyalattal bír, ha lényegesen eltér az 5000K-tól, mivel a legtöbb kamera automatikusan beállítja a fehéregyensúlyt, hogy megfeleljen a vakunak (ha használják). A színárnyalat leginkább mesterséges megvilágítással érhető el, és ha a kiegyensúlyozott vaku arányok (1: 4–4: 1) mind a vaku, mind a környezeti források világosan megkülönböztethetők.

A vaku fehéregyensúly-problémái a vakuból is fakadhatnak, amely egy színes felületről visszapattan, mint például a narancssárga vagy zöld színű fal. A színes felületről való visszapattanás azonban nem feltétlenül változtatja meg a vaku fehéregyensúlyát, ha a környezeti fény ugrál a felületről is.

Alternatív megoldásként a vaku fehéregyensúlyát egy adott hatás elérése érdekében szándékosan módosíthatjuk. Néhány vaku-diffúzornak van egy finom melegítő hatása, például annak érdekében, hogy jobban illeszkedjen a beltéri izzólámpákhoz, vagy hogy a naplemente fényét megjelenítse.

KÜLSŐ FÉNYKÉPEK

A külső vakuegységek általában sokkal erősebbek, mint a fényképezőgépbe beépített vakuegységek. Annak ellenére, hogy a fényképezőgépen belüli vaku elegendő intenzitást biztosít a közeli emberek közvetlen fényéhez, ez a fajta fény nagyon durva lehet. Gyakran csak egy külső vakuegység rendelkezik elegendő erővel ahhoz, hogy a távoli falról vagy a mennyezetről ugráljon, és még mindig megfelelően megvilágítsa a tárgyat. További előnye, hogy a külső vakuegységek általában könnyebben módosíthatók diffúzorokkal, konzolokkal, reflektorokkal, színszűrőkkel és egyéb kiegészítőkkel. Továbbá, a külső vakuk is kissé távolabb vannak a lencse látószögétől, ami csökkentheti a vörös szemet és enyhén javíthatja a fényminőséget.

Hozzászólások (0)